Projecten

Projects, Active Stichting Hand to Hand Projects, Active Stichting Hand to Hand

Karaiba School in Yuna

Stichting Hand to Hand heeft in 2007 de Kairaba school in Yuna, Gambia gebouwd. Het doel van deze school is om kinderen van 3 tot 7 jaar en volwassenen van basis onderwijs te voorzien. Over de jaren heen is de school gegroeid en is er onder andere een kippenhok en meerdere nieuwe schoollokalen gebouwd. Tot slot, is er naast de nursery school ook een 1e en 2e klas aan het educatieprogramma toegevoegd.

Meer lezen
Projects, Not Active Stichting Hand to Hand Projects, Not Active Stichting Hand to Hand

Girls Can Do Anything

Stichting Hand to Hand hecht veel waarde aan vrouwen en women empowerment. De ondersteuning voor dit project is begonnen met de Amsterdam Dakar Challenge afgelegd foor Franka Mes en Miranda Viguurs. Tegenwoordig werken Nadine Eekhout en Laura Spanjers mee aan dit project door middel van verschillende projecten zoals Food Can Do Anything.

Vrouwen Project

De Stichting heeft zich ingezet om de vrouwen van Farafenni, Gambia te helpen. Zij kwamen naar ons toe met het probleem dat dieren steeds rondliepen in hun groente tuin. Wij hebben een omheining gerealiseerd zodat de vrouwen het volledige uit hun groente teelt kunnen halen. Dit vinden wij in het bijzonder belangrijk omdat wij vrouwen in de landbouw in Gambia enorm ondersteunen!

Ziekenhuis in Farafenni

Het ziekenhuis in Farafenni is een van de ziekenhuizen in Gambia waar de stichting zich voor inzet. Door onze banden met de directeur van het ziekenhuis weten wij dat zij zich inzetten voor de mensen die zorg hard nodig hebben. Wij hebben 2005 een aantal medische voorzieningen geschonken aan het ziekenhuis en in 2011 hebben wij een keuken gebouwd die gebruikt wordt om eten te maken voor de patiënten.

Meer lezen

Training Center "The Young Ones"

De stichting heeft in 2009 het project Skill Center “The Young Ones” gestart. Met grond en gebouwen die de lokale bevolking ons ter beschikking heeft gesteld hebben wij een meubelmakerij, naaiatelier, en auto garage gerealiseerd. Hier kunnen de jongeren van Farato, Gambia een ambacht leren om te kunnen voorzien voor hun families.

Kanuma Cultural & Art Center

De Stichting heeft meegeholpen met het opzetten van een kunst en cultuur center in Kanuma, Gambia. In dit center is het mogelijk voor de inwoners van Kanuma om bezig te zijn met het behouden van cultureel erfgoed van Gambia. Daarnaast dient het als een plek waar toeristen workshops kunnen volgen om kennis te maken met de gambiaanse cultuur!

Kay's Nursery School

Stichting Hand to Hand heeft in 2008 een kleine school in Sanschaba, Gambia ondersteund. Les in deze school werd in twee kleine kamers geven waar de kinderen geen tafels of boeken hadden. De stichting heeft geholpen door een schoollokaal en toilet gebouw te bouwen. Daarnaast hebben we de school voorzien met EHBO materiaal en schoolspullen zoals boeken, schriften en uniformen.

Timmerwerkplaats

Wij hebben gereedschap gedoneerd aan een timmermanswerkplaats die schoolmateriaal maakt voor de Kairaba school in Yuna, Gambia. Wij ondersteunen graag projecten met het doel om jongeren in Gambia te voorzien van educatie en opleidingen zodat zij met hun kennis de gemeenschap kunnen helpen.

Incidentele Hulp

Doctoren Omar Sey en Lamin Sanyang hebben een spreekuur gehouden in het dorp Kanuma, Gambia. Hier hebben zij geconstateerd dat 20 personen behandeld moesten worden voor een zicht. Daarnaast heeft de stichting een nieuwe rolstoel verzorgt voor een 25 jarige invalide jongen.

Meer lezen
Not Active, Projects Stichting Hand to Hand Not Active, Projects Stichting Hand to Hand

Vervoersbedrijfje voor Jongeren

De stichting is constant bezig met het zoeken van projecten die de bevolking van Gambia kunnen voorzien van werk en die tevens bijdragen aan de gemeenschap. In 2003 schaften wij een busje aan om een proef te draaien met het opzetten van een openbaar vervoersbedrijf.

Naaiatelier

De Stichting heeft een 24 jarige jongen een zetje in de rug gegeven om zijn toekomst doelen te bereiken. Door een naaiatelier te bouwen voor hem in zijn familie en hem te helpen met leren om te lezen en schrijven. Door het naaiatelier kan zijn familie nu de kleren die zij maken verkopen en tevens ook naaiwerk verrichten voor een van onze scholen.

Doe een donatie.

Onderwijs is de fundatie van vooruitgang. Steun de mensen in Gambia met een donatie!

Neem Contact met ons op.

info@stichtinghandtohand.nl