Over Ons

WhatsApp+Image+2021-04-09+at+21.10.52+%283%29.jpg

De stichting is op 28 december 2001 opgericht door Gras en Franka Mes met als doelstelling: Het realiseren en in stand houden van diverse projecten ter bevordering van het menselijk welzijn in Gambia, West Afrika, alles in de ruimste zin des woords. Deze website laat u de verschillende projecten zien die door de stichting in de loop der jaren zijn opgezet in The Gambia. Gedurende het jaar organiseren vrienden van de stichting, activiteiten voor deze projecten. Graag ontmoeten wij u op een van deze activiteiten.

Initiatief

download.jpeg

Dit initiatief is ontstaan na enkele vakanties in dit Afrikaanse land. Hier zijn wij in aanraking gekomen met de wijze waarop de Gambiaan woont en werkt. Ondanks de schamele leefomstandigheden heeft de gemiddelde Gambiaan een duidelijk beeld voor ogen hoe de toekomst van zijn land en die van hemzelf er uit zal gaan zien. Helaas, de mensen zijn er dikwijls zo arm dat het beetje geld wat men verdient op gaat aan de eerste levensbehoeften zoals rijst, olie, en zeep. Geld voor goede huisvesting, kleding, en scholing is er niet. (ongeveer 65% van de bevolking is analfabeet)

WhatsApp Image 2021-04-09 at 21.10.52 (1).jpeg

Plotseling zijn het geen televisiebeelden meer! Omdat onderwijs de basis is voor een betere toekomst ondersteunt Stichting Hand to Hand scholen voor kinderen, jongeren en volwassenen. Daarnaast worden er projecten (voor en door de plaatselijke bevolking) opgestart en gefinancierd. Alle deze projecten zijn gericht op structurele hulp zodat men binnen een redelijke termijn in eigen levensonderhoud kan voorzien en enigszins een waardig bestaan kan opbouwen. De stichting ondersteunt tevens het AFPRC General Hospital – Farafenni en zet zich in ter verbetering van de algemene gezondheidzorg in The Gambia. Ook geeft de Stichting Hand to Hand soms incidentele hulp zoals rijst, kleding, rolstoelen, medicijnen en wordt voor de kansarme onder hen, het schoolgeld voor (vak) onderwijs betaald. Werk mee aan een betere toekomst, een betere toekomst voor iedereen

Wil jij deel uitmaken van onze Club van 150?

Onze hoogste prioriteit is om de contuinitet van de Hand to Hand Kairaba School te waarborgen en goed onderwijs voor de 150 kinderen. De jaarlijkse kosten voor de hele school bedragen € 22.500 dit onder andere voor de aanschaf van uniformen, lesmateriaal, schriften en pennen, onderhoud van toiletten, de borehole, klaslokalen en speeltuin en natuurlijk voor het salaris van de leraren.

Zonder goed onderwijs is de kans op een goede toekomst voor hen vrijwel nihil. Draagt u ons goede doel een warm hart toe? Werk met ons mee aan betere toekomst voor deze kinderen en doneer!

Doe een donatie

Onderwijs is de fundatie van vooruitgang. Steun de mensen in Gambia met een donatie!

Neem contact met ons op.

info@stichtinghandtohand.nl

Broeder Hogardstraat 14