Vervoersbedrijfje voor Jongeren

In Gambia is nagenoeg geen openbaar vervoer. Omdat de mensen toch van A naar B moeten, wordt het openbaar vervoer door de bevolking zelf verzorgd.

In november 2003 heeft de stichting, als proef, een busje aangeschaft. Dit busje werd beheerd door twee gemotiveerde jongens. Deze proef zou geslaagd zijn, als zij, na aftrek van de kosten voor brandstof, onderhoud en afschrijving, voldoende inkomsten overhouden om een bestaan op te bouwen. Indien deze proef slaagde lag het in de bedoeling om, stap voor stap, een klein vervoersbedrijfje op te zetten voor meerdere kansarme jongeren.

Een kans voor kansarme jongeren.

Helaas na 2 jaar is gebleken dat het opzetten van een vervoersbedrijf niet haalbaar was. Dit onder anderen door onderlinge jaloezie, de slechte infrastructuur en prijsstijgingen. De kosten voor brandstof en onderhoud van de bus is te hoog gebleken om ook nog voldoende inkomsten voor deze jongeren over te houden. De stichting heeft de bus helaas moeten verkopen. Het opzetten van een vervoersbedrijfje voor meerdere jongeren is vooralsnog niet levensvatbaar gebleken.

Wilt u ons helpen met het opzetten van deze bedrijfjes voor deze jongeren zodat zij hiermee een kans hebben op een waardige toekomst? Zo ja, aarzel dan niet en neem contact met ons op of en doneer een bedrag aan onze stichting.

Incidentele Hulp

Naaiatelier