Vrouwen Project

opening.jpeg

Farafenni ligt ongeveer in het midden van Gambia. Stichting Hand to Hand ondersteunt hier het AFPRC ziekenhuis. Tijdens een bezoek aan het ziekenhuis werden we door het management uitgenodigd om een kijkje te nemen, in een nabij gelegen dorp, bij een vrouwenproject in de problemen. Eenmaal daar gearriveerd bleek het om een landbouwproject te gaan en de bittere noodzaak voor een deugdelijke omheining om het hen ter beschikking staande gebied. Er liepen wilde zwijnen en koeien te grazen. Duidelijk dus dat woorden niet meer nodig waren "zonder een deugdelijke omheining heeft het immers geen zin om groenten te verbouwen". Deze groep van +/- 30 vrouwen hebben Stichting Hand to Hand in maart 2011 om hulp gevraagd. Maart 2012: Inmiddels is de omheining geplaatst en heeft Stichting Hand to Hand een deugdelijke watervoorziening geinstalleerd. De vrouwen hebben nu de faciliteiten ter beschikken om groenten te verbouwen en deze op de markt te verkopen ter onderhoud van hun gezin.

Waarom dit project?

Vooral op het platteand hebben de mannen hebben dikwijls meerdere vrouwen en vele kinderen welke zij niet kun onderhouden. De vrouwen moeten hierdoor hard werken voor het levensonderhoud van henzelf en hun kinderen, daarnaast zijn vrouwen de backbone van de samenleving. Door hen de helpende hand te bieden worden zij in staat gesteld om groenten te verbouwen en geld te verdienen. Geld voor eten voor hun gezin en voor de huur, kleding, en scholing voor hun kinderen.

Werk met hen mee aan een betere toekomst, een betere toekomst voor iedereen.

Aarzel niet en neem contact met ons op of doneer een bedrag aan onze stichting.

Girls Can Do Anything

Ziekenhuis in Farafenni