Training Center "The Young Ones"

2  P1000500_0.jpeg

Wat hulpverlening betreft leert de ervaring dat kansarme jongeren tussen 14 en 24 jaar veelal tussen wal en het schip vallen. Vele jongeren in Gambia zijn analfabeet en hebben niet de kans gehad om naar school te gaan. De kleren die ze aan hebben is dikwijls het enige wat ze hebben. Probeer dan maar eens voor te stellen hoe de toekomst van deze jongeren eruit zal zien! Vrijwel geen geld, niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kunnen zij ooit een waardig bestaan opbouwen? De wil en de drive om iets van hun toekomst te maken is bij veel jongeren zeker aanwezig, alleen het ontbreekt hen aan echt alle benodigde middelen. Daarom zet Stichting Hand to Hand zich al geruime tijd in voor kansarme jongeren. Dit met als motto "werken aan je eigen toekomst".

Jongeren werken aan hun eigen toekomst.

In december 2009 is er een project voor kansarme jongeren opgestart. Het betreft hier het skill en trainingscentre "The Young Ones" .

Afdeling houtbewerking / meubelmakerij

Het terrein met enkele gebouwtjes is ter beschikking gesteld door de plaatselijke bevolking. De Stichting heeft deze gebouwtjes gerenoveerd, verbouwd en in gebruik genomen voor de afdeling houtbewerking/meubelmakerij.

P7182089 hout 800_0.png

De Stichting is meer dan een jaar, zowel in Nederland als in The Gambia, op zoek geweest naar degelijke houtbewerkingsmachines welke geschikt moesten zijn voor de uitbreiding van afdeling houtbewerking/ meubelmakerij.

Tijdens een verblijf in Gambia hebben zij op de valreep 7 tweedehandse professionele houtbewerkingsmachines aangekocht. Wat hier zo bijzonder aan is dat zij er bij toeval achter kwamen dat er ergens diep in het land houtbewerkingsmachines te koop stonden. Zij zijn er toen naar toegereden en ja hoor, daar stonden ze onder het stof, exact de machines die het skill center nodig had! Echte ouderwetse Nederlandse industriële houtbewerkingsmachines! De studenten hebben de machines, onder supervisie van onze voorzitter Gras Mes, opgeknapt, geïnstalleerd en in gebruik genomen.

Afdeling Kleermakerij / naaiatelier

P1020542.jpeg

Enkele gebouwtjes zijn in gebruik genomen voor het naaiatelier. De machines zijn aangekocht en ook deze afdeling is van start gegaan. In 2013 is er een showroom bijgebouwd!

Afdeling Autotechniek

Deze afdeling is in 2014 kleinschalig van start gegaan.  Er wordt dankbaar gebruik gemaakt van de vele gereedschappen die door de diverse teams van Amsterdam-Dakar zijn achtergelaten.

Afdeling metaalbewerking

56_0.jpg

Dankzij de diverse teams van de Amsterdam-Dakar Challenge is er in maart 2015 gestart met de bouw van deze afdeling en is in november 2015 officieel in gebruik genomen. Zodat nog meer jongeren kunnen werken aan hun eigen toekomst!

Werk met ons mee aan een betere toekomst, een betere toekomst voor iedereen. Aarzel niet en draag een steentje bij aan de diverse ontwikkelingsprojecten van Stichting Hand to Hand.

Uw bijdrage, hoe klein dan ook , is van harte welkom en komt terecht bij diegene die het zo hard nodig hebben!

Vorige

Ziekenhuis in Farafenni