Deze 8 meiden zijn in 2022 weer begonnen met de studie!

Alimatou - 19 jaar

Opleiding: Human Resource Management

Een stijlvolle meid die haar familie wilt helpen. Toen ze moest stoppen met haar studie is ze gaan werken als basisschooldocent, maar ze wilde haar studie afronden. Tijdens haar studie zal ze nog parttime op de school blijven werken om haar familie te blijven ondersteunen.

Binta - 22 jaar

Opleiding: Basisschool docent

Elke dag verkocht Binta zelfgemaakte zure melk, om zo haar studie zelf te financieren en haar familie te ondersteunen. Corona gooide roet in het eten en ze moest stoppen. Als ze haar diploma heeft wilt ze aan de slag bij Basisschool Stichting Hand to Hand.

Fatou - 20 jaar

Opleiding: Verpleegkunde

De overleden oudere zus van Fatou volgde de opleiding verpleegkunde. Fatou heeft haar familie beloofd om het pad van haar zus te vervolgen en de droom te volbrengen. Met een diploma op zak kan ze haar familie in de toekomst ondersteunen.

Elisabeth - 22 jaar

Opleiding: Verpleegkunde

Een slimme meid die aan de internationale universiteit studeert met grote dromen en een drive om deze te realiseren. Met onze hulp kan ze haar examens doen en starten met een betaalde stage. Zo kan ze de rest van haar studie betalen en haar familie onderhouden.

Binta - 25 jaar

Opleiding: Banking and Finance

Deze vrolijke meid wil zich inzetten om haar familie te helpen. Met een diploma op zak wil ze aan de slag bij een bank om andere te helpen met hun financiën. Met deze baan hoopt ze er financieel voor te zorgen dat haar zusje ook verder kan studeren.

Rohey - 25 jaar

Opleiding: Accounting

Toen Rohey moest stoppen met haar studie ging ze voor ervaring werken als accountant bij een basisschool. Maar ze wilde haar studie afmaken. Haar tante heeft haar opgevoed en met haar neef onderhoudt ze de familie. Met een diploma op zak kan ze haar droom verwezenlijken: werken bij The Bank of Gambia.

Hawa - 19 jaar

Opleiding: Basisschool Docent

Haar familie kon haar school niet betalen, maar dat hield haar niet tegen. Als klein meisje liep ze met haar vriendjes mee naar school waar ze toch les mocht volgen. Daarna verkocht ze zelf pinda’s haar studie te financieren. Ze droomt om als docent op de dorpsbasisschool te werken om zo ook andere te helpen.

Ya Rohey - 22 jaar

Opleiding: Verpleegkunde

Als moeder van 2 kinderen is Ya Rohey gedreven om een voorbeeld te zijn. Haar studie heeft ze altijd gecombineerd met het moederschap mede door de steun van haar man die educatie een recht vindt. Als verpleegster wilt ze iets kunnen betekenen voor de zieken. Een krachtige en inspirerende vrouw!