Avonturiers van de Amsterdam-Dakar Challenge

wo, 12/05/2018 - 16:06 -- Franka Mes

Elk jaar zwaaien de bestuursleden van de stichting hun teams enthousiast uit bij de start van de tocht. Dit jaar gaat oprichter en bestuurslid van de stichting Franka Mes zelf de uitdaging aan. Samen met Miranda Viguurs uit ’s-Hertogenbosch stapt zij 2 november in hun knaloranje barrel, een Subaru Impreza, om de rit te wagen. De twee stoere dames zetten zich in voor de Hand to Hand school  en voor meisjes die anders hun vakopleiding niet kunnen afmaken.
Franka: “De reis en de auto betalen we natuurlijk zelf. Voor het goede doel hopen we zo veel mogelijk geld terug te krijgen voor de auto en een mooi bedrag aan sponsorgeld binnen te halen.

Wil jij team "Happy Orange" ondersteunen en geld doneren voor het doel waar ze voor rijden? Doneren kan op www.amsterdamdakar.com/teams/102/happy-orange of klik op button DONEER NU bovenaan deze pagina dan graag onder vermelding van "Happy Orange"  Wil je een sticker op de auto of heb je vragen? Neem contact op met Franka 06 12526543  of mail naar info@stichtinghandtohand.nl  .

Ben je zelf enthousiast geworden om mee te doen? Neem ook dan contact op met Franka via info@stichtinghandtohand.nl . Dus laat je meiden- of jongensdroom uitkomen en ondersteun tevens onze projecten in Gambia! .... niet twijfelen gewoon doen!

Barrels & Bazen

Twee keer per jaar wordt de Amsterdam Dakar Challenge gereden. Voor onze stichting beginnen veelal meerdere teams aan dit grote avontuur. Elk team bestaat dan uit twee of meerdere Hand to Hand helden die met beperkte middelen een woestijnwaardig voertuig aan de start weten te krijgen.De Belgische grens vormt vanaf het startpunt in Amsterdam nog weinig obstakels. De sfeer en spirit is dan buitengewoon goed te noemen bij het deelnemend publiek. Een rit van 7.600 kilometer. De rit door Europa met verharde wegen en goed geoutilleerde benzine stations, is natuurlijk een bescheiden warmlopertje voor de echte ontberingen in Marokko, Mauretanie, de Sahara en Senegal. Via Dakar door naar de goede doelen van onze stichting in The Gambia. Maar zullen gebrekkige voertuigen en goede vriendschappen overeind blijven en zullen ze de eindstreep halen?

Wil jij ook een keer deze uitdaging aan? Neem contact met ons op en wij helpen je verder, niet twijfelen, gewoon doen!

Donaties goed besteed

De deelname aan de Rally heeft voor Hand to Hand al voor vele euro’s aan donaties gezorgd. Deze donaties zijn direct ten goede gekomen aan de volgende projecten:
• Vrouwenproject in Farafenni
• Skill& Trainingscenter “The Young Ones”
   Afdeling: Houtbewerking
   Afdeling: Land en Tuinbouw
   Afdeling: Kleermakerij / naaiatelier
• Hand to Hand Kairaba school in Yuna
• Ziekenhuis in Farafenni
• Nursery school in Kanuma
• Kanuma Cultural & Art Centre.
U kunt de ADteams en onze stichting nog steeds een zetje in de rug geven. Alle donaties inclusief de opbrengst van de deelnemende voertuigen zullen ten goede komen aan onze projecten in Gambia.

Hartelijke Dank

Hartelijke dank aan alle teams die in het verleden, heden en in de toekomst op deze manier bijdragen aan de ontwikkelingsprojecten van Stichting Hand to Hand. Zij die dit jaar de reis gaan maken.... een goede reis met heel veel avontuur! Laat weten wanneer jullie in Gambia arriveren, dan proberen wij ook Gambia te zijn om jullie daar te verwelkomen. Graag laten wij jullie dan diverse projecten van de Stichting zien en wat van het echte leven in Gambia ervaren. Mochten wij zelf niet aanwezig kunnen zijn dan zorgen wij ervoor dat een vertegenwoordiger in Gambia het van ons overneemt.

Een impressie van team gaserop november 2011 https://www.youtube.com/watch?v=cOL4cIjYBig

Wat is de Amsterdam-Dakar Challenge ?

De Amsterdam-Dakar Challenge is een rally die start in Amsterdam en eindigt in Banjul, met een tussenstop in Dakar. De eerste editie van de jaarlijkse race werd gehouden in 2004. Zoals de naam doet vermoeden, is Amsterdam-Dakar geïnspireerd door de beroemde, barre woestijntocht Paris-Dakar, maar dan zonder dure auto’s, begeleidende helikopters, of mediacircus. De opzet is simpel: met een oude auto ter waarde van hoogstens € 500 de Sahara doorkruisen om te eindigen in West-Afrika. Daar aangekomen worden de auto’s geveild en schenken de deelnemers de opbrengst van hun “barrel” aan een lokaal goed doel. De rally is geen wedstrijd en zodoende is er ook geen einduitslag. De enige prijs die een team kan winnen, is een zo hoog mogelijk bedrag voor het goede doel. Het idee is overgewaaid vanuit Engeland, waar de Plymouth–Dakar rally voor het eerst in 2003 verreden werd. Arthur Verheijen was na deze race zo enthousiast dat hij het fenomeen in Nederland lanceerde: de Amsterdam-Dakar rally was geboren. Bij de Amsterdam-Dakar Challenge wordt een hoge mate van zelfredzaamheid van de deelnemers verwacht. De organisatie regelt allerlei dingen voor de rallyrijders, zoals een ontmoetingsdag 'Barreldag', kortingen op visakosten en kleding, maar het uitgangspunt is dat elke deelnemer verantwoordelijk is voor het eigen welzijn. Er is geen bezemwagen en de totale afstand is ongeveer 7000 km De deelnemers kunnen uit een door de organisatie vastgestelde lijst een goed doel uitkiezen. De route van Amsterdam-Dakar voert door Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Marokko, Mauritanië, Senegal en Gambia. Bekijk ook de officiële website: www.amsterdamdakar.com.  Maar als je deze challenge gaat rijden doe dat dan voor Stichting Hand to Hand, geef dit bij de inschrijving duidelijk aan of stuur ons een bericht dat je voor ons rijdt,  Wij zorgen ervoor dan voor dat de opbrengst van de auto en evt. andere donaties voor 100% wordt besteed aan het project waar jij voor rijdt.