Naaiatelier

In februari 2000 hebben wij een jongen van 24 jaar ontmoet, die wat geld probeerde te verdienen met houtsnijwerken. Op onze vraag wat hij in de toekomst zou willen vertelde hij dat hij Engels wilde leren, iets van een andere land wilde zien en daarna een gezin stichten met drie kinderen en een eigen compound. Bij toeval kwamen wij er achter dat hij noch lezen noch schrijven kon en nooit de mogelijkheid heeft gehad om naar school te gaan.

Probeer dan maar eens voor te stellen hoe de toekomst van zo'n jongen eruit zal zien! Vrijwel geen geld, niet kunnen lezen of schrijven. Hoe kan deze jongen ooit een waardig bestaan opbouwen.

plaatje1.jpg

Deze jongen hebben wij structureel geholpen, hij kan nu lezen en schrijven. Aan zijn ouderlijk huis is een naaiatelier gebouwd. Hij en zijn familie ( 18 personen) kunnen nu met het inkomen uit het naaiatelier een waardig bestaan opbouwen. Wij hebben Kay's Nursery school in contact gebracht met het naaiatelier. Het naaiatelier maakt alle schooluniformen voor de scholen welke door de stichting worden ondersteunt te maken. Zo steunt het ene project ook nog eens het ander project.

plaatje.jpg

Het naaiatelier kan nu op zich zelf staan. De stichting zal dit naaiatelier blijven controleren, zal het waar nodig bijsturen en is telkens op zoek naar nieuwe opdrachten zowel in Gambia als in Nederland. Enkele voorbeelden zijn de schooluniformen en jassen voor een carnavalsvereniging uit Best NL.

Het naaiatelier is voor deze familie een goed begin van een beter leven. Met uw steun kunnen wij meerdere mensen helpen om aan een betere toekomst te werken, voor zichzelf en hun naasten.

Uw bijdrage, hoe klein dan ook , is van harte welkom en komt terecht bij diegene die het zo hard nodig hebben!

Vorige

Vervoersbedrijfje voor Jongeren