Een meiden- en/of jongensdroom voor het goede doel!

Laat je meiden-en/of jongensdroom uitkomen en ondersteun tevens onze projecten in Gambia!

Voor meer informatie bel 0610922203 of mail naar info@stichtinghandtohand.nl .... niet twijfelen gewoon doen!

De Amsterdam Dakar Challenge

Twee keer per jaar wordt de Amsterdam Dakar Challenge gereden. Initiatiefnemer Arthur Verheijen is in 2006 gestart met de eerste Amsterdam Dakar Challenge – een barreltocht van 7.500 kilometer met als einddoel een veiling van de auto’s ten bate van lokale goede doelen waaronder de projecten van Stichting Hand to Hand.

DE ROUTE

7.482 KM RIJDEN  (en waarschijnlijk iets meer als je een afslag mist

De eerste 2.664 km naar het zuidelijkste puntje van Spanje is een “easy-ride”. Met name een test of alles het motorisch blijft doen. In Marokko kun je de extreme route nemen om vrijwillig jezelf te kwellen en om zeker te zandhappen.

Mauritanië is een spannend stuk. Niets voor niets heeft de Paris-Dakar organisatie dit event verplaatst naar Zuid-Amerika in verband met de onrustige situatie die daar heerst. Daarom zul je in een konvooi met militaire bescherming door dit gebied heen rijden. Niets aan het handje dus.

Het laatste stuk van de Challenge door Senegal en met name het strand van Dakar heeft iets magisch hebben om overheen te “scheuren” a lá Paris-Dakar. Daarna door naar Gambia .....naar de grand final,... een bezoek aan de projecten en de veiling van de auto's. Met de opbrengst van de auto's en eventueel sponsorgeld worden dan de projecten van Stichting Hand to Hand ondersteund. Hand to Hand!

Dus wil jij ook deze uitdaging aangaan neem contact met ons op en wij helpen je verder!

Bij voorbaat heel veel dank aan alle sponsors die hen ondersteunen om deze extreme uitdaging voor onze projecten te volbrengen.

Dag 1

za

Vertrek Amsterdag richting midden Frankrijk

Dag 2

zo

Doorsteken Frankrijk naar Noord Spanje

Dag 3 ma Noord Spanje naar Algeciras
Dag 4 di Ferry oversteek van 45 minuten naar Ceuta, door naar Fès
Dag 5 wo Fès - Marrakech
Dag 6 do Rustdag Marrakech
Dag 7 vr Van Marrakech naar Agadir
Dag 8 za Agadir - Laâyoune
Dag 9 zo Laâyoune - Dakhla
Dag 10 ma Rustdag Dakhla
Dag 11 di Dakhla - Nouadibou (grensovergang Marokko - Mauritanië)
Dag 12 wo Sahara trip - overnachting nationaal park Nouâmghâr
Dag 13 do Sahara trip - overnachting nationaal park Nouâmghâr
Dag 14 vr Sahara trip - overnachting nationaal park Nouâmghâr
Dag 15 za Sahara trip - overnachting Nouakchott, Auberge Sahara
Dag 16 zo

Vertrek vanuit Auberge Sahara,

overnachting Zebrabar (grensovergang Mauritanié - Senegal)

Dag 17 ma Rustdag Zebrabar
Dag 18 di

FINISH DAKAR

Laatste etappe, richting Campement lac Rose (Dakar), party time!

Dag 19 wo Rustdag, Campement Lac Rose
Dag 20 do Vertrek richting Banjul (Gambia) of verschepen auto vanuit Dakar